Var rädd om din kropp


Om du är den som regelbundet tränar så är det viktigt att du har vilodagar där din kropp får återhämta sig och vila. Du måste vara rädd om din kropp så den inte blir övertränad och att du skadar dig. Om inte din kropp får de återhämtning som den behöver är det lättare för skador vid träning.

Om du precis börjat med din träning så är det än viktigare med återhämtning. En vältränad kropp återhämtar sig snabbare än den som inte tränat så länge. Om det visar sig att du får ont i samband med din tärning så ska du genast kolla upp vad som hänt. Om det är rygg som krånglar så finns det finns duktig naprapat i Vasastan om du bor i Stockholm. Boka en tid för att kolla upp vad som kan ha gått snett och få den behandling som du behöver för att kunna komma igång med din träning igen. Du kan vara i behov av rehabträning ett tag innan du kan tärna på som vanligt igen.

Lyssna på de råd som din naprapat ger dig då de har kunskapen inom detta. Det kan vara speciell träning under en period för att stärka de områden där du fått din skada. Se även till att vila ordentligt så du återhämtar dig som du ska. Det kanske kan räcka med korta promenader till en början så att kroppen inte helt stannar upp. Det kan finnas övningar som inte belastar din skada och som du kan utföra ändå. Om armarna är fullt funktionella så passa på att träna biceps och annat under tiden.